Venovali sme jej celé dopoludnie. Cieľom bolo oboznámiť sa s cenami ovocia a zeleniny, pochopiť a vážiť si hodnotu ľudskej práce
a peňazí, učiť sa narábať a hospodáriť s financiami
a utrácať ich rozumným spôsobom, oboznámiť sa s pojmami príjmy a výdavky, oboznámiť sa s umiestnením ovocia a zeleniny
v potravinovej pyramíde, diskutovať o zložení a účinkoch ovocia
a zeleniny v našom jedálničku a namaľovať svoje obľúbené ovocie, alebo zeleninu
Postup:
1. Najskôr sa žiaci rozdelili do štyroch skupín, zobrali si tablety
a zápisníky a vybrali sme sa do obchodu.
2. V obchode si zapisovali stručné poznámky – ceny ovocia
a zeleniny. Niektorí si ceny zaznamenávali fotením s tabletami.
Poznámky a fotografie žiakom poslúžili na spracovanie údajov – cien ovocia
a zeleniny na hodine matematiky.
3. Obľúbené ovocie, alebo zeleninu si žiaci mali možnosť
zakúpiť – ako zdravú desiatu. Každý si sám vopred vypočítal, či mu postačí
suma, ktorú má v peňaženke na zaplatenie. Zároveň si žiaci vypočítali pred
zaplatením svoj výdavok.
4. Po návrate žiaci konzumovali ovocie a zeleninu,
ktorú si zakúpili. Na hodine prírodovedy sme sa venovali téme ovocia
a zeleniny a ich umiestnením v potravinovej pyramíde. Zároveň
sme diskutovali o zložení a účinkoch ovocia a zeleniny
v našom jedálničku.
5. Na hodine matematiky sme si z fotografií a zápisníkov
vypísali ceny ovocia a zeleniny a pokúsili sme sa vypočítať cenu všetkých
druhov ovocia a zeleniny, ktoré nám chutia...
6. Po týchto aktivitách žiaci na hodine výtvarnej výchovy svoje
obľúbené ovocie, alebo zeleninu
Maľovali na kartónový papier temperovými farbami.
Pozrite si vdeoprezentáciu:
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára